Wednesday, October 29, 2008

KISAH TELEFON


Toink2.......salam semua...........
kisah design yg seterusnyer.......
telefon........
seperti yg kite tau, telefon merupakan satu alat komunikasi
yang menghubungkan manusia di dunia ini......
kalau dulu2...telefon rumah yg popular.....
tp skrg.....enset la jd yg utama....x kire bangsa,
x kire umur.....semua x lepas dr tgn....
so.....untuk subjek industrial design aku.....
project yg strusnyer adalah telefon...
actually..ktrg diberi pilihan samada nak buat
telefon, blender @ seterika.......project ni buat secara
kapel......so stlah berbincang2...aku decide nak wat tepon..
so...bwah ni ade la sikit2 process design tepon aku...
aku pilih nak wat design style tepon rumah yg lame..
ade wayar tu.....sbb kbnyakn team classmate aku wat
yg wireless punyer,....


ni sebhagian drpda material yg digunakan:
1. foam
2. putty
3. emulsion paint
4. gam



ni selepas proses menggosok n membentuk



ni lepas da sapu putty..getah tu nak hold tempat2
yg digam...kalo x, nnti putty tu pecah lpas kering
kalo x wat mcm ni............



ni bahagian ganggang....



ni pula process menggosok bg permukaan yg licin
supaya ble kena cat, cantik jdnyer nnti.......



nahh..ini dier hasilnyer.....
buttion2 tu dibuat drpad butang n ditampal no...
wayar tu...aku cilok tepon hostel aku...hak2....
jahat skjap...ingat nak pinjam jer....sekali model kena amik plak...
huhuhuhu.......

ok, that's all for today design....
nnti2....ade lg design yg strusnyer....
ni untuk subjek industrial design aku...
yg mementingkan rupe bentuk....
design yg berkaitan ngn sistem akan di upload nnti...

ok...enjoying with my design world........
yeaaahh...!!!

1 comment:

~Pengembara Sepi~ said...

huh..tebal tol bulu kaki ko...wakakakakaka...